Pretežno vedro

[ Objavila: M.M.Lj. ]

01. 07. 2020. 11:12   >>  11:10 0

OTVARANJE SJUTRA

Izložba Nikole Radonjića do 31. jula

Izložba umjetnika Nikole Radonjića biće otvorena u četvrtak, 2. jula, u 20 sati u Centru savremene umjetnosti Crne Gore, galeriji Perjanički dom.

Nikola Radonjić je završio osnovne i specijalističke studije na Fakultetu likovnih umjetnosti Cetinje -  Studijski program Vajarstvo.

Studijski je boravio na razmjerni na specijalističkim studijama na École Supérieure d’Art de Lorraine – Metz, Francuska. Svoje postdiplomsko usavršavanje realizuje u Italiji na Accademia di Belle Arti di Macerata kao istraživač u okviru Erasmus razmjene. Realizovao je više samostalnih i grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

, je o svom radu, između ostalog, zapisao:

“U projektu Oumuamua bavim se pitanjima i odnosima unutar imaginarnih tema koje su svoje mjesto našle u umjetnosti i popularnoj kulturi, ali i minulim, realnim dešavanjima koja su neodoljivo asocirala na njih. Kao centralni primjer izdvojio sam slučaj Oumuamua, prvog zabilježenog međuzvjezdanog asteroida koji je ušao u Sunčev sistem i našao se u neposrednoj blizini naše planete (…)”, piše Nikola Radonjić u tekstu kataloga.

Sami događaj, kako je kazao, nevjerovatno je podsjećao na knjigu čuvenog naučnika i pisca naučne fantastike ser Artura Klarka, koji u uvodu svoje knjige Otkriveni Rama identično opisuje događaj sa neobičnim asteroidom.

“U početku su astronomi htjeli da asteroid nazovu Rama, ali aluzija je bila previše očigledna pa su pozvali tim havajskih lingvista koji su asteroidu dodijelili prikladno ime – Oumuamua, što na havajskom znači glasnik koji izdaleka stiže prvi“, kazao je umjetnik.

Izložba se može pogledati do 31. jula.