Objavio: P.R. [ Beta ]

19. 04. 2018. 11:00   >>  10:53

NASA

Lansiran teleskop koji traži planete

Američka svemirska agencija NASA lansirala je noćas svoj teleskop od 337 miliona dolara namijenjen traganju za planetama veličine slične zemlji i na kojima bi mogao da postoji život.

Satelit nazvan TESS, po engleskoj skraćenici za Tranzitni satelit za nadzor egzoplaneta, lansiran je u svemir oko jedan sat noćas po centralnoevrposkom vremenu raketom Falkon 9 američke kompanije Spejseks (SpaceX) iz Kejp Kanaverala na Floridi.

Satelit će pregledati nebo najmanje naredne dvije godine, počevši prvo od najbližih i najsvjetlijih zvijezda u nastojanju da pronađe i identifikuje planete oko njih.

Biće razmotrene stotine hiljada zvijezda, a očekuje se da će hiljade egzoplaneta, planeta koje su van našeg solarnog sistema, biti pronađene odmah blizu nas. Očekuje se da će biti pronađene razne planete, stenovite i ledene planete, vrući giganti i možda vodeni svjetovi, a moguće i planete koje su između veličine Zemlje i Neptuna, ili čak i neka koja je blizanac Zemlji.

"Nebo će postati ljepše, postaće fantastično kada budemo znali da postoje planete koje kruže oko zvijezda koje svjetlicaju noću", rekao je glavni direktor za nauku u Nasi Tomas Zurbhen.

On je rekao da će otkrića satelita teleskopa Tess i druge misije dovesti čovječanstvo bliže odgovoru na pitanje koje se postavlja hiljadama godina, da li postoji život van Zemlje i ako postoji, da li je u obliku mikroba ili je napredniji.

Nasin satelit Tess neće tražiti život, nije za to koncipiran. On će tražiti sve vrste planeta na kojima bi mogao da postoji život, posebno će se usmjeriti na planete koje su u orbiti neke zvijezde gdje temperature nijesu ni suviše hladne ni suviše vruće već taman za vodu koja daje život.

One planete koje izgledaju da najviše obećavaju biće bliže razmotrene nekom drugom misijom.

Tes je nasljednik Nasinog Kepler svemirskog teleskopa, koji je sada na kraju svog rada poslije otkrića nekoliko hiljada egzoplaneta u posljednjih devet godina.