29. 09. 2020. 10:46 >> 10:46
1

UZ JEDNU VELIKU RAZLIKU

Pronađena "Pi Zemlja", planeta slična našoj

Egoplaneta "Pi Zemlja" zvanično se zove K2-315b. Otkrivena je analizom podataka iz misije K2 svemirskog teleskopa Kepler, a kasnije je otkriće potvrđeno sistemom teleskopa SPECULOOS u Čileu.

Ono što je izdvaja od ostalih egzoplaneta jeste jedna zanimljiva karakteristika - oko svoje matične zvijezde kreće se u vrlo preciznoj orbiti, koja je duga tačno 3,14 zemaljskih dana.

Planeta je sastavom i veličinom vrlo slična Zemlji, tek je 5 odsto manja i 20 odsto lakša od nje, a orbitira oko hladne patuljaste zvijezde, mase tek oko jedne petine našeg Sunca. Orbita "Pi Zemlje" je, ipak, vrlo uska, a ona se kreće brzinom od oko 81 km/s.

"Pi Zemlja" je prvi put snimljena 2017. godine, a ritam je uredan i nepromijenjen od tada - orbita od tačno 3,14 zemaljskih dana.

Ipak, postoji jedna velika razlika u odnosu na našu planetu - temperatura na površini "Pi Zemlje" je oko 177 stepeni Celzijusovih, pa naučnici procjenjuju da nije baš pogodna za život. Čitav sistem u kom se ona nalazi, K2-315, nalazi se oko 185 svjetlosnih godina od zemlje.