NAJSTARIJA ISTORIJA 07. 03. 2013. 12:49   >>  12:42 0

NAJSTARIJA ISTORIJA

Otkriven fosil psa star 33 hiljade godina

Ruski naučnici otkrili fosil zuba psa iz Sibira star 33 hiljade godina. Riječ je o jednom od najstarijih poznatih fosila "čovjekovog najboljeg prijatelja".

"DNK analizom zuba potvrđeno je da je to bio predak modernog psa", objasnila je naučnica ruskog Instituta za molekularnu i ćelijsku biologiju Ana Družkovakoja je i jedna od glavnih autora.

Pripitomljavanje psa prethodilo je početku poljoprivrede.

Naučnici ne znaju kada su se tačno pas i vuk razdvojili i postali odvojene vrste. Procjenjuju da se to dogodilo prije više od 100 hiljada godina. Najstariji do sada pronađeni fosili modernog psa stari su oko 36 hiljada godina.

Naučnici koji su otkrili fosilirani zub psa iz Altaja, po planinama gdje je pronađen, preciziraju da je ta životinja mnogo bliskija modernim psima i onima predistorijskim, pronađenim na američkoj teritoriji, nego vukovima.

"Taj fosil otkriva i najstariju istoriju pasa izvan Bliskog istoka i istočne Azije, za koje se do sada mislilo da su kolijevka modernog psa, otkrivaju autori.