Umjereno oblačno

OTKRIĆE 07. 03. 2013. 13:38   >>  13:32 0

OTKRIĆE

Nova bakterija u jezeru Vostok

Ruski istraživači pronašli novu bakteriju u vodi jezera Vostok, ispod ledene kape Antarktika, Pretpostavlja se da bi otkriće moglo da pruži do sada nezamisliv uvid u istoriju planete, prenosi "Raša tudej".

Bakterija je otkrivena u sloju leda debelom četiri kilometra gdje se pretpostavlja da je bila čak 20 miliona godina.

Uzorci vode u kojoj je pronađena bakterija uzeti su u maju 2012., a razultati su pokazali da se radi o do sada nepoznatom soju bakterija.

Prije ovog otkrića, naučnici su znali samo za jednu vrstu bakterija koje mogu da žive pod istim uslovima.

Svi uzorci vode biće dovezeni u maju u Sankt Peterburg, u Institut za nuklearnu fiziku. Uzorke prenosi istraživacki brod "Akademik Fjodorov" koji trenutno boravi na Antarktiku.

Ruski tim je ranije saopštio da su poslije 20 godina rada, uspjeli da prokopaju četiri kilometra leda i dođu do površine jezera Vostok, koje je milionima godina ležalo nedirnuto ispod leda. Naučnici su nadaju da će uzorci vode iz jezera, koji će biti uzeti ove godine, otkriti nove oblike života - bakterije koje se hrane hemijskim reakcijama u mrklom mraku, vjerovatno slične onima u najvećim dubinama okeana, ali stare milionima godina - i pored ekstremnih vremenskih uslova.

Proučavanje Vostoka pružiće naučnicima i informacije o porijeklu Antarktika, za koji se vjeruje da je nekada davno bio dio većeg kontinenta.

"Očekujemo da ovdje nađemo život kakav ne postoji nigdje drugo na Zemlji", rekao je tada AFP-u Sergej Bulat, molekularni biolog sa peterburškog Instituta za nuklearnu fiziku.

"Ukoliko ima života, to će biti oblik do sada nepoznat nauci. U tom slučaju govorićemo o suštinskom otkriću i novoj stranici u našem razumijevanju života", dodao je on.

Stručnjak za geologiju i mineralogiju sa Moskovskog državnog univerziteta Vladimir Sivorotkin rekao je da su naučnici zapravo otkrili "novu temu nauke, kakvu do sada niko nije vidio".

"Biolozi će vjerovatno naći neke nepoznate bakterije koje su se adaptirale na ove uslove".(B92)