18. 04. 2014. 08:32   >>  08:32 2

DOBRA VIJEST

Otkrivena planeta najsličnija Zemlji

Naučnici su otkrili planetu dosad najsličniju Zemlji, koja je približne veličine, na kojoj možda ima vode i koja kruži na "naseljivoj razdaljini" od svoje zvijezde.

"Najzemaljskija" planeta dosad otkrivena zove se Kepler 186f, čvrsta je, nešto je veća od Zemlje, nalazi se na oko 500 svjetslosnih godina od nas i dio je sistema od pet planeta.

"Ovo je najmanja planeta koju smo dosad otkrili u naseljivoj zoni", rekao je profesor Stiven Kejn, astrofizičar Univerziteta u San Francisku.

Zbog prečnika Keplera 186f, koji je za oko deset odsto veći od Zemljinog, međunarodni tim naučnika vjeruje da je ona po strukturi veoma slična našem domu.

Ono što je najvažnije za mogućnost razvitka života - voda - takođe je vjerovatno prisutna.

"Iako orbitira oko zvijezde koja se značajno razlikuje od našeg Sunca, otkrivena planeta je dosad najsličnija Zemlji uzimajući u obzir njenu veličinu i količinu energije koju dobija od svoje zvijezde. Ovo su sjajne vijesti za sve koji tragaju za takvim planetama, jer su zvijezde oko koje orbitira ova planeta najčešće u našoj galaksiji. Ako sve te zvijezde imaju planete Zemljine veličine u naseljivoj zoni, onda su to veoma dobre vijesti", rekao je Kejn.

Pod naseljivom zonom, takozvanom "Zlatokosinom zonom", podrzaumijeva se udaljenost orbite od zvijezde na kojoj tekuća voda ne ključa, niti se ledi.

Problem sa "naseljivošću" Keplera 186f je u tome što, čak iako na površini ima vode, zbog aktivnosti malih zvijezda, bilo kakvi potencijalni organizmi bi bili bukvalno bombardovani radijacijom.