| Šipak - eliksir mladosti |
| 12. novembar 2011. |
Šipak usporava proces oksidacije u tijelu i prirodna je zaštita od procesa starenja, utvrdili su naučnici.
Pomaže u sprječavanju srčanih bolesti, smanjuje stres i čak se pokazao uspješnim u poboljšanju seksualnog života! Ako sve to nije bilo dovoljno da vas uvjeri da isprobate nar, možda će sljedeći argument: naučnici ovaj plod nazivaju eliksirom mladosti. Studija koja je koštala dva miliona funti otkrila je da dnevna doza šipka može usporiti proces starenja DNA, prenosi Tportal. Ekstrakt cijelog ploda, uključujući srž, koru i sjemenke, u obliku je kapsula konzumiralo svakodnevno 60 volontera tokom mjesec dana. Naučnici su pratili aktivnost ove hemikalije u njihovim tijelima upoređujući ih s onima koji su uzimali placebo. Otkrili su značajan pad markera povezanih s oštećenjima ćelija koji mogu izazvati slabljenje funkcija mozga, mišića, jetre i bubrega, kao i učinke starenja na koži. Usporavanje procesa starenja nije dosad bila poznata korist koju donosi konzumiranje šipka. Šipak, čini se, usporava proces oksidacije ili rđanje DNA u ćelijama koje se prirodno javlja tokom vremena, utvrdili su naučnici u privatnom laboratoriju ProbelteBio u Španiji. Taj se eliksir mladosti, tvrde, nalazi u malim količinama u soku, ali uglavnom u nejestivoj kori i bijeloj srži koja je pretvorena u pilule i piće. „Jako smo uzbuđeni zbog ovog istraživanja za koje vjerujemo da pokazuje kako redovna konzumacija ekstrakta nara može usporiti proces oksidacije DNA", kaže dr. Sergio Streitenberger koji je vodio studiju. „Starenje možemo posmatrati kao rđanje ili oksidiranje. Značajan je svaki napredak koji dovodi organizam u stanje da se uspješno brani od tog procesa." Tim dr. Streitenbergera utvrdio je smanjenje nivoa hemijskog markera nazvanog 8-Oxo-DG u urinu učesnika istraživanja. Taj je marker povezan s oštećenjima DNA koju uzrokuje niz hemikalija koje konzumiramo hranom, pićem i disanjem. Nar je stoljećima poznat kao super-namirnica, jer je bogat vitaminima A, C i E, gvožđem i antioksidantima, hemijskim spojevima koji mogu neutralisati štetne molekule kiseonika, odnosno slobodne radikale. Prošle godine su naučnici na Univerzotetu Queen Margaret u Edinburgu utvrdili da sok od šipka može smanjiti stres na poslu. |
| "Crnoj Gori su potrebne promjene i zato smo pokrenuli proteste. Mi nikada nismo govorili o „crnogorskom proljeću". Ako je to neko pomenuo ili spinovao medijski, to je druga priča. Možda je neko i instruiran, pa je počeo da govori o „proljeću". Mi govorimo o promjenama i to hitnim", kazao je predsjednik USSCG Srđa Keković, gostujući u večerašnjoj emisiji TVCG „U Centar". |