- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Novosti dana
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
27. 06. 2016.
16:54 >> 16:36
CGO U UNIVERZITETU
"Reforme slabe akademski dijalog"
Centar za građansko obrazovanje (CGO) je zabrinut povodom dosadašnjeg načina sprovođenja reformi na Univerzitetu Crne Gore (UCG), koji, kako su saopštili, vidljivo slabi, inače nerazvijen, akademski dijalog zasnovan na argumentima i uvažavanju različitosti.
Kako su kazali, Zakon o visokom obrazovanju i prateći propisi prepoznaju ravnopravno dva modela studiranja 3+1+1+3, kao i 4+1+3, dok su izuzete su samo one fakultetske jedinice UCG koje obrazuju određene profesije (medicina, farmacija, arhitektura), a koje su od svog osnivanja organizovane u skladu sa relevantnom evropskom regulativom, i gdje su prihvaljivi modeli studiranja 5+0+3 i 6+0+3.
"Prinudno uvođenje modela studiranja 3+2+3 na UCG ne može biti pravdano redovnim procesom reakreditacije. To nije ni zahtjev koji se uspostavlja kroz reakreditaciju niti u samoj Evropskoj uniji to postoji kao jedini propisani model. Preciznije, u evropskom prostoru visokog obrazovanja postoje različiti modeli studiranja po šemama: 3+2+3, 4+1+3, 5+0+3 i nema ničeg spornog da se i Crna Gora opredijeli za više opcija, naročito ako imamo potvrdu tržišta rada odnosno poslodavaca da model 4+1+3 daje traženo obrazovanje", saopšteno je iz CGO.
U toj NVO smatraju da je rukovodstvo UCG, ukoliko je procijenilo da reforma treba da ide u tom pravcu, moralo prvo inicirati izmjene i dopune Zakona o visokom obrazovanju, Zakona o nacionalnom okviru kvalifikacija, Statuta UCG, ali i brojnih podzakonskih akata.
"Umjesto toga, neobičajeno grubo za jednu akademsku instituciju pokušava se nametnuti rješenje koje je ne samo nezakonito već i upitno sa stanovišta dalje zapošljivosti kadra koji će sa produkovati po novom sistemu. Primjer Prirodno-matematičkog fakulteta (PMF) je ilustrativan jer ogoljava stvarni demokratski i akademski kapacitet rukovodstva UCG, odnosno jasno ukazuje da je svaka rasprava o tom pitanju na UCG nepoželjna ili unaprijed režirana tako da vodi ka pukom odobravanju modela na kojem insistira rukovodstvo UCG, čak i kad se suoči sa veoma ozbiljnom kontra-argumentacijom", navodi se u saopštenju Centra za građansko obrazovanje, naglasivši da je "odluka kojom rukovodstvo UCG izopštava PMF iz procesa reformi i pripreme za reakreditaciju je skandalozna."
CGO je pozvao rukovodstvo UCG da obezbijedi kvalitet i punu inkluzivnost raznovrnosti akademskih stavova.
Коментари0
Остави коментар