- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Novosti dana
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
30. 11. 2018.
14:15 >> 14:02
ŠEHOVIĆ PORUČIO
Diplomom se ne završava proces obrazovanja
Da je cjeloživotno učenje jedan od najboljih odgovora na ekonomske, društvene, kulturne i ekološke izazove, kao i da se stečenom diplomom ne završava proces obrazovanja, poručio je ministar prosvjete Damir Šehović na završnoj EPALE (Elektronska platforma za učenje odraslih) konferenciji Centra za stručno obrazovanje.
Šehović je rekao da Crna Gora nastoji da se kroz svoja zakonska, strateška i druga dokumenta u oblasti obrazovanja, vremenski i sadržajno uskladi sa evropskom politikom obrazovanja odraslih, te da danas imamo preko 100 ustanova koje se bave ovom vrstom obrazovanja.
On je istakao da kvalitet ljudskih resursa predstavlja sastavni dio nacionalnog bogatstva i značajnu polugu za ekonomski rast i razvoj.
„Stoga, kvalitet nastavnog kadra u sistemu obrazovanja odraslih predstavlja ključ uspjeha u reformskom procesu. O tome dovoljno govori podatak da uspješnost obrazovne reforme čak u 75 odsto zavisi od uslova u kojima se reforma ostvaruje uključujući kompetencije onih koji je sprovode, a u svega 25 odsto od dobrih ideja”, naglasio je ministar.
On je poručio da svaki pojedinac mora biti svjestan da se učenje ne završava stečenom diplomom škole ili fakulteta i da je to proces koji mora trajati koliko i mi.
“Odgovornost je na nama samima, a na državi je da obezbijedi uslove, ukaže na važnost i podstakne cjeloživotno učenje”, naglasio je Šehović.
Predstavljajući projekte u kojima je Privredna komora partner sistemu obrazovanja, pedsjednik Komore Vlastimir Golubović, rekao je da ta institucija u prethodnoj godini organizovala 51 edukativnu aktivnost koju je pohađao 2621 učesnik, dok su za prvih 10 mjeseci ove godine na 43 edukativne aktivnosti imali 2759 učesnika.
“Trend rasta učesnika potvrđuje činjenicu da privreda Crne Gore sve više prepoznaje potrebu za inoviranjem svojih znanja”, poručio je Golubović.
Direktor Centra za stručno obrazovanje Duško Rajković istrakao je da je Centar kao nacionalni servis podrške cjeloživotnom učenju u okviru dva ciklusa EPALE projekta realizovao brojne aktivnosti kojima je doprinio podizanju svijesti o značaju obrazovanja odralsih i motivisao opštu i stručnu javnost za korišćenje elektronske platforme i promociju EPALE zajednice u Crneoj Gori.
Budući da je tema konferencije “Andragoške kompetencije nastavnika” , Rajković je rekao da je Centar do sada izdao sedam zbirki andragoških priručnika za nastavnike koji predstavljaju didaktičko-metodičku podršku nastavnicima za rad sa odraslim polaznicima. On je podsjetio da je Centar osnovao tri strukovna udruženja nastavnika – turizam, mašinstvo i saobraćaj i informatika), te izradio istraživanja o potrebama u srednjim stručnim i mješovitim školama.
Na konferenciji je, između ostalog, predstavljena i publikacija „Obrazovanje odraslih u Crnoj Gori – uloga nevladinih organizacija“.
Коментари0
Остави коментар