- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Novosti dana
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
13. 12. 2018.
19:33 >> 19:06
SE I MINISTARTSTVO PROSVJETE
Učenici promovišu toleranciju i dijalog
Projekat koji je Odjeljenje za obrazovanje Savjeta Evrope sprovelo u saradnji sa Ministarstvom prosvjete, omogućio je, između ostalog škole koje su pravične, pravedne i koje pružaju jednaku šansu svima, navodi se u saopštenju resornog ministarstva.
Odjeljenje za obrazovanje Savjeta Evrope i Delegacija Evropske unije u Crnoj Gori održali su u četvrtak, 13. decembra 2018. godine u Podgorici konferenciju sa ciljem predstavljanja rezultata projekta „Podsticanje demokratske kulture u školama u Crnoj Gori“, koji je realizovan u periodu od 2016. do 2018. godine u partnerstvu sa Ministarstvom prosvjete. Završna konferencija projekta “Podsticanje demokratske kulture u školama“ organizovana je u okviru programa ”Horizontal Facility” za Zapadni Balkan i Tursku, koji finansiraju Evropska unija i Savjet Evrope, a sprovodi Savjet Evrope.
Projekat je realizovan kroz mrežu od 26 pilot škola, sa ciljem poboljšanja kvaliteta obrazovanja u Crnoj Gori putem podsticanja demokratske kulture u sistemu formalnog obrazovanja, zasnovanog na Referentnom okviru kompetencija za demokratsku kulturu Savjeta Evrope. Učenicima je kroz projekat pružena mogućnost da ovladaju znanjima koja su neophodna za učešće u kulturi demokratije i miran život sa drugima u kulturološki raznovrsnim demokratskim društvima.
Tokom dvogodišnjeg trajanja pilot projekta, kojim je bilo obuhvaćeno 18 gimnazija i srednjih stručnih škola i 4 osnovne škole, odabrani školski koordinatori su zajedno sa domaćim i međunarodnim stručnjacima radili na podizanju svijesti među nastavnicima, zaposlenima, učenicima i predstavnicima lokalne zajednice o politikama, praksi i dobrobiti inkluzivnog obrazovanja i demokratske kulture, kao i otklanjanju predrasuda i diskriminatorskog pristupa prema ranjivim i marginalizovanim grupama, kao što su djeca romske i egipatske manjine. Jedan broj pilot škola je unaprijedio inkluzivno okruženje i uveo posebne mjere za promovisanje tolerancije i međuetničkog dijaloga.
Tokom konferencije, kojoj je prisustvovao veliki broj nastavnika, predstavnika Zavoda za školstvo, Ministarstva prosvjete, nevladinih organizacija, predstavljene su smjernice za stvaranje sigurnog i inkluzivnog školskog okruženja na nivou nastavnog plana i programa i primjeri dobre prakse demokratske kulture u crnogorskim školama.
Nakon prezentacija uslijedila je projekcija kratkih dokumentarnih filmova „Edukativni izlet – Različitosti nas povezuju“ i „Šta je potrebno da se izgradi demokratsko društvo“, navodi se u saopštenju.
Na otvaranju konferencije prisutnima se obratila Tamara Milić, načelnica odjeljenja za predškolsko i inkluzivno obrazovanje u Ministarstvu prosvjete, čestitajući Savjetu Evrope, školama, nastavnicima, direktorima škola i djeci na angažmanu koji je doprinijeo uspješnoj realizaciji projekta, kroz koji je uvedena nova, demokratska atmosfera u škole.
„Projekat je omogućio da imamo škole koje su pravične, pravedne i pružaju jednaku šansu svima“, istakla je ona.
U nastavku uvodnog dijela konferencije gostima se obratio Romain Boitard, predstavnik Delegacije Evropske unije u Crnoj Gori, predstavivši rezultate projekta.
„Istaći ću sve što smo postigli zajedno: 26 škola je bilo uključeno u projekat, 1500 stručnjaka u oblasti obrazovanja i predstavnika lokalne zajednice bilo je uključeno u izradu lokalnih akcionih planova za jačanje demokratske kulture u školama, 7000 predstavnika zajednice, uključujući učenike, nastavnike i roditelje učestvovalo je u organizaciji „inkluzivnih dana“, 11. oktobar je uspostavljen kao nacionalni „Inkluzivni dan“ u Crnoj Gori, 200 nastavnika je dobilo sertifikovane obuke o tome kako da uče demokratiji i ljudskim pravima kroz vannastavne aktivnosti“, navela je ona.
Uvodni dio konferencije završen je izlaganjem Vesne Atanasove, menadžerke programa Odsjeka za obrazovanje Savjeta Evrope, istakavši sljedeće:
„Kroz projekat smo napravili mrežu od 26 škola koje će biti u mogućnosti da u stečeno znanje podijele sa ostalima. Na kraju projekta izradili smo smjernice u kojima smo predstavili ono što je realizovano i način na koji možemo da koristimo dobre prakse i iskustva pilot škola sa ciljem njihovog izdizanja na nivo politika.“
Коментари0
Остави коментар