- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
16. 10. 2019. 23:34 >> 23:34 1
CGO
Studenti učili o LGBT pravima
Centar za građansko obrazovanje (CGO) danas je organizovao trening za buduće profesionalce iz oblasti obrazovanja na temu „Prevencija i edukacija homofobije i transfobije u srednjim školama u Crnoj Gori“, a u okviru projekta „NE diskriminaciji, DA različitosti“, koji realizuje uz podršku Ministarstva za ljudska i manjinska prava.
Željka Ćetković, saradnica na programima u CGO-u i koordinatorka projekta, podsjetila je na rezultate istraživanja CGO-a o stavovima javnog mnjenja o LGBT pravima i prenijela dio iskustava sa 11 radionica u 10 crnogorskih srednjih škola.
Ona je navela da je za obrazovanje budućih psihologa, pedagoga i sociologa izuzetno važno da se sa senzibilitetom i pažnjom ophode prema učenicima koji su LGBT.
Ćetković ističe da je značajno LGBT problematiku adekvatno predstaviti i mladima koji nijesu te orijentacije, a da bi znali da se odrede prema svojim vršnjacima koji to jesu i da bi se prevenirale posljedice koje proizvodi neznanje.
„Puno LGBT učenika i učenica u srednjim školama radije biraju da se ispišu iz škole ili završe vanredno jer trpe maltretiranja, čime se samo pojačava marginalizacija LGBT osoba i sužavaju njihove obrazovne, a posljedično i profesionalne, mogućnosti“, naglasila je Ćetković.
Doc. dr Biljana Maslovarić, direktorica Pedagoškog centra Crne Gore i treneric, ukazala je da obrazovni sistem mora da razvije mehanizme razvoja interkulturalne osjetljivosti, i da razumije kako se stereotipi i predrasude reflektuju u obrazovnoj praksi.
„Inkluzivno obrazovanje je pristup koji podrazumijeva uključivanje svih postojećih različitosti a zasniva se na Konvenciji o ljudskim pravima, gdje svako ljudsko biće bez obzira na rasu, pol, seksualnu orijentaciju, jezik, rodni identitet i slično ima pravo na kvalitetno obrazovanje“, pojasnila je Maslovarić.
Studentkinja i učesnica treninga sa odsjeka za pedagogiju, Andrea Cicmil, iz Danilovgrada, cijeni da je veliki posao na onima koji su završili humanističke nauke.
„Mi smo poslije porodice najvažnije ličnosti za razvoj djeteta, mi smo tu da prihvatimo sve vrste različitosti. Na žalost, nemamo mnogo edukacija na ovu temu na fakultetu, iako kroz studije provučemo par njih. Zato je važno da nevladine organizacije organizuju što više ovakvih edukacija", kazala je Cicmil.
Na treningu je učestvalo 35 studenata Filozofskog fakulteta UCG, sa odsjeka Pedagogije, Psihologije i Sociologije, iz različitih crnogorskih opština.
Oni su unaprijedili znanja iz oblasti osnovne terminologije vezane za aktivizam i ljudska prava LGBT osoba, zatim o specifičnostima, problemima i potrebama LGBT učenika/ca, kao i o uticaju različitih mišljenja i stavova o homoseksualnosti u srednjim školama na rad sa mladim LGBT osobama.
U konačnici, učesnici treninga su kroz metod dijeljenja iskustava, interaktivne vježbe, projekciju filma i diskusije usvajali nove pristupe i načine podrške LGBT učenicima, kako bi bili dio kontinuiranog obrazovanja o ljudskim pravima LGBT osoba.
Коментари1
Остави коментар