Žabljak
Vedro
26.2 °C
Pljevlja
Vedro
32.4 °C
Herceg Novi
Vedro
30.6 °C
Nikšić
Vedro
30.6 °C
Cetinje
Vedro
31.2 °C
Bar
Vedro
29.7 °C
Podgorica
Vedro
35.2 °C
Ulcinj
Vedro
31.2 °C
Kolašin
Vedro
29.7 °C

Politika

[ Beta, Objavila: J.B.Č. ]

KOMERSANT 05. 08. 2019. 11:08   >>  11:45 1

KOMERSANT

Rusija uvučena u skandal oko prisluškivanja

U Srbiji se podigao skandal zbog prisluškivanja visokih političara i činovnika, a u skandal je indirektno uvučena i Rusija zbog prisluškivanja bivšeg ambasadora Srbije i Crne Gore u Moskvi, piše današnji moskovski dnevnik Komersant.

Citirajući izjave predsjednika Aleksandra Vučića na TV Pink, gdje je rekao da je 20 godina bio prisluškivan, list ocjenjuje da je to odgovor na ranije optužbe srpske opozicije da su oni prisluškivani.

List podsjeća da je opozicija optužila predsjednika da je nezakonito objelodanio državne tajne, da je vlast objasnila da predsjednik ima pravo na to, a da stručnjaci smatraju da je trebalo da poštuje proceduru.

Komersant navodi da je Vučić dao još jednu "zanimljivu izjavu" o tome da je bivši ambasador u Moskvi Milan Roćen tajno prisluškivan po nalogu vlasti Srbije, čiji je predsjednik tada bio Boris Tadić.

List podsjeća da se audio-snimci i transkripti telefonskih razgovora Roćena koji je sada glavni savjetnik crnogorskog predsjednika, odnose na 2005 i 2006. godinu, a da ih već neko vrijeme objavljuje portal In4s, "koji ima reputaciju izrazitog protivnika crnogorskih vlasti i glasnogovornika srpskih specijalnih službi".

"Po objavljivanju tih zapisa, mnogi u Crnoj Gori, a i u Srbiji su ocijenili da su prisluškivanje obavljale ruske specijalne službe. Ali, eksperti su obratili pažnju da je transkript razgovora na ruskom jeziku očigledno uradio čovjek kojem ruski nije maternji jezik", piše list.

Pored toga, dodaje Komersant, "komentari samog portala ne ostavljaju sumnju da je glavni cilj objavljivanja diskreditacija crnogorskog referenduma o nezavisnosti 2006. godine, koji je Rusija priznala među prvima".

Dnevnik dodaje da je na to ukazao i Vučić, izjavivši da je Rusija teško mogla da bude zainteresovana za objavljivanje razgovora bivšeg ambasadora u Moskvi, i da je time rukovodio Ranko Tadić, blizak rođak tadašnjeg predsjednika.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Pravila komentarisanja sadržaja Portala RTCG
Poštujući načelo demokratičnosti, kao i pravo građana da slobodno i kritički iznose mišljenje o pojavama, procesima, događajima i ličnostima, u cilju razvijanja kulture javnog dijaloga, na Portalu nijesu dozvoljeni komentari koji vrijeđaju dostojanstvo ličnosti ili sadrže prijetnje, govor mržnje, neprovjerene optužbe, kao i rasističke poruke. Nijesu dozvoljeni ni komentari kojima se narušava nacionalna, vjerska i rodna ravnopravnost ili podstiče mržnja prema LGBT populaciji. Neće biti objavljeni ni komentari pisani velikim slovima i obimni "copy/paste" sadrzaji knjiga i publikacija.Zadržavamo pravo kraćenja komentara.

Da biste komentarisali vijesti pod vašim imenom

Ulogujte se

Novo