JAVNO PREDUZECE RTCG

WRTCG .. 0/ 7534
SAVJET RTCG rosores T Tl

Ombudsman RTCG

Podgorica, 18. 11. 2022.

Predmet: Zapisnik i miljenje ombudsmana, na prigovor od 9. 11. 2022. koji
je dostavio Mirko Stani¢, Sef Medijskog tima SDP.

Povod za dostavljanje prigovora je informacija o protestu gradana, koja je
emitovana u Dnevniku 2, 8. 11. 2022. godine.

Podnosilac prijave je naveo:

U ovkviru Dnevnika 2, emitovanog 8.11.2022 godine, u prilogu koji se
odnosio na skup koji je organizovan od strane gradanskih aktivista, uz
podriku i prisustvo predstavnika parlamentarne opozicije svjesno su se i sa
jasnom namjerom, u toku montiranja priloga sa govorima gledaoci doveli u
zabludu kad je brojnost skupa u pitanju.

Dok su prikazivani govori, korid¢ene su tkz. pokrivalice sa snimkom gradana
koji dolaze na skup ili odlaze sa njega, ¢ime se stekao utisak o znacajno
manjem broju pristutnih od stvarnog broja. TVCG naZalost, nastavlja staru
praksu, koja je zapoceta jos devedesetih kad su se skupovi opozicije snimali
i prikazivali na nacin koji je sve samo ne profesionalan i objektivan, a sa
slicnom praksom je nastavljeno i u protekloj deceniji, kada su skupovine
gradana nezadovoljnih vlad¢u po istom modelu prikazivani - uglavnom na
pocetku ili kraju, kad je broj prisutnih ljudi znacajno manji. | pored
promjena koje su se desile u RTCG, ocigledno je navika iz ranijeg perioda
ostala. Zbog toga pozivam ¢Elanove Savjeta da se prema ovom ustaljenom
problemu jasno odrede, kako bi se sa slicnim, neprofesionalnim
postupanjem prekinulo. U eri dronova, druStvenih mreZa i pametnih



telefona je naravno teZe raditi "posao" na ovaj nacin, ali svakako da ovo ne
prili¢i Javnom servisu svih gradana. Ukoliko je potrebno, Vasa televizija ¢e u
narednom periodu dobijati sirovi video materijal sa skupova, kako bi se ove
greske izbjegle.

Urednik Prvog programa Damir Ramovi¢ je odgovorio:

Iznadjeni smo primjedbom, jer je prilog uradjen po svim principima
profesionalnog izvjestavanja. Smatramo da ni jedan navod iz prigovora nije
utemeljen.

Slika je prikazivala objektivno stanje | jedino moguce u tom trenutku. Skup
je poteo iza 18 sati | na taerenu su bile dvije ekipe TVCG kako bi uspjeli
pravovremeno | objektivno da informigu koriste¢i opremu za prenos slike u
realnom vremenu kako bi video sa protesta imali u nasem Dnevniku 2. U
ntrenutku ukljuéenja, skup je bio zavrsen a novinarka je jasno saopstila da
su ljudi koji su bili okupljeni ispred Skupstine poceli da se razilaze.

Kada je politicka primjedba u pitanju, treba istaknuti da je ukljucenje u
antivladin protest bilo u prvim minutima Dnevnika, odnosno vodeca vijest,
&to se u ranijoj praksi TVCG i pod vodstvom ranijih urednika nije ili se rijetko
desavalo.

Takode, primjetili bi da je jedino SDP uutio prigpvpr, dok orgnaizatora |
ugesnici prostesta nijesuprigovorili na izvjestavanje TVCG o tom dogadaju.

ZAKLJUCAK OMBUDSMANA

Informacija o protestu je vijest sa kojom je Dnevnik 2 zapoceo. Novinarka
Biljana Rov¢anin ukljucila se u Dnevnik sa rije¢ima: “Ovdje na platou ispred
Skupétine, polako se razilaze gradani koji su iz svih krajeva Crne Gore dosli

na ve¢era$nji skup pod nazivom Ima nas.. i

Razumijemo stav potpisnika prigovora da je ovo ”era dronova”, ali isto tako
ne rukuju ni svi snimatelji RTCG tom tehnikom.



Sve i da je uredni$tvo imalo lo$u namjeru da ne prikaZze brojnost skupa, teSko
da je to moguce sakriti od gradana, s obzirom da je i organizator

pomenutom tehnikom snimao dogadaj, a snimke prenijeli brojni portali.

Bez obzira $to prigovor ne stoji, svakako skre¢em paznju urednistvu da Javni
servis za svoj rad odgovara javnosti, te stoga nema potrebe da se polemise sa

potpisnicima prigovora.

Predlog Savjetu
Da se prigovor odbije

Ombudsmanka RTCG
Danijela Popovi¢

/) £
g A 5

/

/



