-7.2 °C
-2.6 °C

[ RTS, objavila B.B. ]

U POTRAZI ZA VANZEMALJCIMA 13. 01. 2020. 13:33   >>  13:37 0

U POTRAZI ZA VANZEMALJCIMA

Kina pustila u rad najveći teleskop na svijetu

Kina je u subotu i zvanično otvorila najveći svjetski radio teleskop koji će koristiti za svemirska istraživanja i potragu za vanzemaljskim oblicima života.

Pet stotina metara širok sferni radio teleskop - Fast (Five-hundred-meter Aperture Spherical radio Telescope - FAST) zauzima površinu trideset fudbalskih igrališta, a usječen je u planinski vijenac jugozapadne provincije Guejdžou. U Kini ga zovu i "Nebesko oko".

Kineska agencija Sinhua je izvijestila da je teleskop dobio zvaničnu državnu dozvolu za početak rada. Gradnja teleskopa je završena još 2016. godine i od tada su sprovođeni testovi i otklanjani nedostaci.

Glavni inženjer Fasta, Džiang Peng, navodi da su probne operacije teleskopa do sada bile pouzdane i stabilne, a da je njegova osjetljivost dva i po puta veća od drugog najvećeg teleskopa na svijetu.

Tokom probnog rada kineski naučnici su došli i do nekih vrijednih naučnih podataka od kojih se očekuje da će dovesti do velikog napretka u oblastima kao što su otkrivanje gravitacionih talasa niske frekfencije i međuzvezdanih molekula u narednih tri do pet godina, navodi Sinhua.

Unapređenje kineskog svemirskog programa prioritet je Pekinga i zemlja je postavila cilj da uhvati korak sa Rusijom i Sjedinjenim Državama i postane glavna svemirska sila do 2030. godine.

Peking planira da sljedeće godine pokrene izgradnju sopstvene svemirske stanice.