Основна тема

18. 04. 2018. 09:03 >> 14:29

ZANZIBAR

Raj u Indijskom okeanu

"Znam da me svako planiranje putovanja pomeri iz koloseka, ubrza puls, ispuni isčekivanjem i pozitivnom tremom, pokrene žmarce i zagolica stomak", kaže Danica, software tester i pasionirani putnik, koja je upoznala 266 gradova i 44 zemlje. O tome piše blog pod nazivom "Danica's small world".

Put nastavljamo iz Mošija, lokalnim autobusom. Ovog puta sa nama veliki broj lokalaca, bar petoro djece sa nama u autobusu. Stajemo bukvalno gdje mače digne šape. Oni ne ulaze u autobus, oni uijleću, dok se autobus kreće. Na svakoj stanici gjde autobus prima nove putnike, bar desetorica prilaze autobusu i podižu visoko kutije ispunjene proizvodima. Dovikuju vam, skreću pažnju, žele da baš vi kupite baš njihov proizvod.

Polja malih palmi, na kojima će kad sazru, rasti ananas, ostaju za nama. Putujemo dugo. Nema mnogo mjesta između sjedišta, koljena stradaju. Pravimo dvije ili tri pauze. Pomislila sam bar 7 puta – žašto nismo pogledali cijene avionskih karata iz Mošija do Dar es Salama, žašto, o zašto….

Punih 12 sati puta se konačno završilo. Stigli smo. Krećemo se ka smještaju, gde ćemo samo prespavati i nastaviti put trajektom ka ostrvu.

Posle 2 i po sata vožnje trajektom, spuštamo stopala na kopno. Još sat vremena vožnje do bungalova na plaži, koji će nam biti dom narednih 8 dana. Moje srce mu se raduje. Malo me smorilo raspakivanje, pa ponovno pakovanje. Prijalo bi mi malo nerazmišljanja o tome.

Zatičemo "apokalipsu" na plaži Paje, kako je ja nazivam. Voda se povukla, ostavila tragove za sobom – male rakove koji se kriju po školjkama ili u pesku, alge u baštama žena koje ih gaje. U daljini imate utisak da vidite talase koji se skupljaju u toj jednoj liniji i samo čekaju da prodru napred, do vas. Liči na optičku varku. Voda se, sa ove strane ostrva, dva puta dnevno povlači i odlazi. Oseka i plima su, svakako, čudo koje treba doživeti na Zanzibaru.

Prvi izlet je bio posvećen zvijezdama. Ne, ne…ne tim na nebu. Zvijezdama koje možete da podignete sa dna okeana, držite ih u rukama i slikate se sa njima. Ali ne duže od par minuta. Pazite da sve zvijezde prežive vašu posetu.

A onda nas je sačekala fantastično ukusna klopa na Blue Lagoon plaži – hobotnica ili barakuda, nećete pogriješiti za šta god da se odlučite. Samo nemoj da se zbunite. Na Zanzibaru ste, ne na Maldivima.

Sjutradan nas je čekala Farma začina. Pravi test za poznavaoce limunove trave, karanfilčića, bibera, kurkume, šafrana, cimeta – kraljice začina. Čekalo nas je i isprobavanje raznih vrsta voća. Raj za nepce. Papaja, mango, Jackfruit, ananas, lubenica crvena pomorandža…

Tog dana čekala nas je i Kendwa plaža, na kojoj možete tokom celog dana da uživate u kupanju, jer su jedva primetne plima i oseka. Dočekali smo i zalazak sunca, jer na delu ostrva na kom smo smešteni možemo da uživamo samo u izlascima.

Sljedeći dan je ono što sam čekala čim smo kročili na tlo ovog ostrva, plivanje sa delfinima…bolje reći jurnjava delfina. Rano ujutru smo krenuli da se susretnemo sa ovim divnim stvorenjima. Dobili smo maske i disaljke, samo smo polazak čekali. Vožnja čamcem je potrajala i bili smo, opet, posljednji. Već smo krenuli da očajavamo kako nećemo ništa vidjeti. Prvi put stajemo i vozač našeg čamca govori – Jump! Jump! Mi se gledamo, niko ne mrda. Mislim da sam u tom trenutku na njegovom licu ugledala očaj – sa kim sam ovo krenuo!

Pri povratku je svako bio u svojim mislima. Prevrtali smo prizore po glavi. Čekao nas je ručak i 600 godina staro drvo Baobab. Odakle vam zvuči poznato drvo – Mali Princ je stalno spašavao svoju planetu od Baobaba.

Jozani šuma je bila naša sljedeća tačka. Poznata je po tome što je dom rijetke vrste Kolobus majmuna. Prvo smo uživali u njihovom kuliranju i igri, a onda smo se od jakog sunca krili pod krošnjama crvenog mahagonija. Na kraju posjete šumi, čuli smo priču o Mangrov drvetu, posebnom jer raste u slanoj vodi i sprječava prodiranje vode prilikom plime.Korijen drveta izgleda vrlo zanimljivo.

Posle ovakvog dana šta poželjeti više nego da dan završite u The Rock restoranu. Imali smo prilike da vidimo kako restoran izgleda kad se voda povuče, kao da će svakog trenutka stena da prevagne na jednu od strana. Ovog puta je bilo vrijeme plime.

Čamcem smo prešli kratak put do restorana na stijeni. Morali smo ranije da rezervišemo, što je draga Maja odradila tog dana. Smestili su nas na uzanu terasu. Na opšte iznenađenje, klopa je stigla ekstremno brzo. Svuda po Africi, naručiš klopu i zaboraviš da si je naručio, pa je tek onda dobiješ. Minimum sat vremena je potrebno za pripremu, a ovo je stiglo za 10, 15 min. Potpuni šok.

Poslednji izlet na Zanzibaru se sastojao od posjete glavnom gradu ostrva. Obišli smo riblju i mesnu pijacu, pa zatim i zelenu pijacu. Nakon pijace, počastili smo se ručkom, naravno, morskim plodovima i nastavili do Marketa robova.

Potresna priča o ljudima koji su na Zanzibaru samo čekali dalju "presudu". Naime,  robovi  su na Zanzibar dovođeni iz okolnih država: Ugande, Kenije, Mozambika, Malavija i td. radi razmjene i vršenja poslova različitih profila. Zanzibar je bio glavna trgovačka luka robovima u 19-om vijeku. Ćelije u kojima smo boravili su bile podijeljene na muške i ženske u kojoj su bila smeštena i djeca. Veliki broj ljudi su čekali svoju dalju sudbinu u ovim malenim prostorijama sa vrlo malim prozorima.

Crkva je sagrađena na mjestu gde se nalazio stub srama na kome su bičevani robovi. Zanimljivo je da su u izgradnji učestvovali oslobođeni robovi, koji su iz neznanja okrenuli stubove naopačke.

Stone Town je poznat i po tome što je ovdje do svoje 8 godine živio frontmen grupe "Queen", Freddie Mercury. On svoje školovanje nastavlja prvo u Indiji, a zatim V. Britaniji. A zatim na scenu stupa kupovina suvenira, cjenkanje i sve to što ja generalno ne volim. Al lijepe su boje slika

Brodić nas odvozi do malog ostrva na kome je zamišljeno da bude smješten zatvor, ali u tu svrhu ostrvo nikad nije služilo. Na kratko je ostrvo služilo kao karantin za oboljele od žute groznice. Danas predstavlja dom gigantskim kornjačama sa Madagaskara. Neke od njih su stare i do 200 godina.

Želite odmor ili avanturu ili da istražujete nove ukuse ili mirise ili upoznate novu kulturu i način života, upoznate drugačiju istoriju, budete u bliskom kontaktu sa životinjama i prirodom? Zanzibar će zadovoljiti sve pobrojane aspekte. Zato je poseban i zato ga vrijedi posjetiti.

Danicin blog možete pratiti na adresi https://danicassmallworld.com/sr/