Zanimljivosti

А.М. [ RTS ]

25. 11. 2022. 23:23   >>  23:34

U SLOJEVIMA PERMAFROSTA

Naučnici oživjeli virus star 50.000 godina

Međunarodni tim istraživača vratio je u život virus star 48.500 godina, koji je čak i posle toliko dugog perioda bio u stanju da inficira žive organizme.

Slojevi permafrosta (vječitog leda) na Zemlji predstavljaju opasnost po čovječanstvo, upozoravaju naučnici nakon što su uspjeli da ožive virus koji je bio zaleđen desetinama hiljada godina.

Međunarodni tim naučnika zaključio je da su virusi poput ovog i dalje u stanju da inficiraju žive organizme, pošto su posmatrali devet drevnih primjeraka virusa, pronađenih u permafrostu Sibira kako u laboratoriji inficiraju amebe.

Najstariji od novootkrivenih virusa je skoro 50.000 godina star.

Biolog Žan-Mišel Klaveri, jedan od članova tima sa Univerziteta u Marseju, istakao je da je oživljavanje virusa starog 48.500 godina novi rekord.

Njegov tim, koje čine naučnici iz Rusije, Francuske i Nemačke, proučavao je ukupno sedam drevnih virusa u najnovijoj studiji.

Virusi kojima su se bavili smatraju se najstarijim ikada vraćenim u život, mada drugi naučnici tvrde da su uspjeli da ožive bakterije stare čak 250 miliona godina.

Svi virusi oživljeni u okviru nove studije pripadaju tipu pandoravirusa - grupi džinovskih virusa koji su sposobni da zaraze jednoćelijske organizme poput ameba.

Međutim, činjenica da je svih devet do sada vraćenih virusa bilo u stanju da inficira žive ćelije nakon desetina hiljada godina u permafrostu znači da bi virusi zarobljeni u ledu, koji su potencijalno zarazni po biljke, životinje i ljude, mogli takođe da budu oslobođeni kako se led bude topio.