Друштво
30. 11. 2022. 18:37 >> 18:35 1
ПРЕДСТАВЉЕН ПРОЈЕКАТ "ПИСА 2025"
"Усвојено градиво да буде употребљиво и функционално"
Пројекат "ПИСА 2025 – Наука у фокусу" презентован је данас у Заводу за школство, а како је нагласила директорица Завода Зола Бојанић Лалевић циљ је да ученици црногорских школа што спремније дочекају тестирање у ПИСА циклусу 2025.
Пројекат је заједничка иницијатива Завода за школство и Испитног центра, а представиле су га др Блаженка Петричевић и Дивна Паљевић.
Презентацији су присуствовали представници Уницефа, Министарства просвјете, Факултета за информационе технологије Универзитета Медитеран, Природно-математичког факултета Универзитета Црне Горе, Центра за стручно образовање, Завода за уџбенике и наставна средства, медија.
Директорица Испитног центра Драгана Дмитровић, нагласила је да ПИСА тестирање тражи употребљивост и функционалност, оно што ће заједничким приступом омогућити да се унаприједи научна писменост и помогне ученицима црногорских школа да спремније дочекају тестирање у ПИСА циклусу 2025.
"На основу инпута из Уницефове анализе свјесни да имамо много отворених питања и пропуста, али да то неће бити тако тешко превазићи ако усвојимо један озбиљан приступ и заједнички подијелимо терет у рјешавању препознатих изазова. Овај пројекат јесте иницијатива Завода за школство и Испитног центра, али ми нијесмо једини позвани партнери. Очекујемо да нам се придружи и ЗУНС, ЦСО са којима већ имамо добру сарадњу у оквиру неформалне међуинституционалне радне групе", казала је Бојанић Лалевић.
Пројекат ће трајати до 2024. године и обухватиће ученике од шестог разреда основне школе до четвтог разреда средње школе.
Предвиђене активности: анализа предметних програма са становишта вертикалне повезаности; поређење предметних програма и наставне праксе у основним школама из природних наука (биологије, физике, хемије и географије) са ПИСА програмом; због корелације, у анализу ће бити укључени предметни програми из математике и информатике; израда наставних материјала и приручника за наставнике с акцентом на експериментима, симулацијама експеримената и тумачењу резултата истраживања; савјетовања наставника; примјена нових материјала у учионици и локална такмичења.
Коментари 1
остави коментар