- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Novosti dana
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Kulturna galaksija
18. 09. 2013.
12:32 >> 12:34
STUDIJA POKAZALA
Još jedna prednost čitanja
Istraživanje među 17.000 djece, koja su praćena od rođenja, ukazuje na to da čitanje iz zabave, povećava ne samo literarne već i matematičke sposobnosti, koje se nastavljaju i kasnije.
Nikoga ne čudi činjenica da bistra djeca imaju veću tendenciju da posegnu za knjigom iz zadovoljstva. Pitanje je, povećava li ta činjenica sposobnosti učenja?
U potrazi za odgovorom na to pitanje, britanski naučnici pratili su 17.000 ispitanika, rođenih iste nedjelje 1970-te u Engleskoj, Škotskoj i Velsu.
Svakih nekoliko godina intervjuisali su učesnike kako bi zabilježili i pratili različite aspekte njihovog života, od edukacije preko zaposlenja do psihičkog i fizičkog zdravlja, istražujući prevladavajuće uticaje.
Upoređivali su djecu iz sličnih socijalnih miljea, od pet i deset godina i došli do zaključka da ona djeca koja su često čitala u tom uzrastu i više više nego jednom nedjeljno posezali za knjigom u razdoblju od 16 godina, imaju puno bolje rezultate na testovima od onih koji nijesu čitali uopšte ili su čitali manje.
Čitanje iz zabave povezano je s većim intelektualnim napredovanjem, osim u vokabularu, takođe i u područjima prirodnih nauka, posebno u matematici. Osim što čitanje upoznaje mlade s novim riječima, upoznaje i ih i s novim svijetom – ideja, što im omogućava olakšanu percepciju i usvajanje novih informacija i koncepata kojima se izloženi naknadno u školi.
Novi segment u studiji odnosi se na korelaciju čitanja i uspjeha odraslih osoba, te je upravo u toku anketiranje odabrane grupe koja sad ima 42 godine. Uskoro ćemo, na temelju njihovih iskaza, saznati je li ih čitanje sačuvalo od kognitivnog propadanja.
Коментари0
Остави коментар