[ R.B. ]

27. 01. 2024. 09:15 >> 09:16

JEZERSKI SEDIMENTI

Rover NASA prikupio podatke: Na Marsu nekada bilo vode

Rover NASA "Perseverance" prikupio je podatke koji potvrđuju postojanje drevnih jezerskih sedimenata nataloženih vodom koja je nekada ispunjavala krater Džerezo na Marsu, pokazuju rezultati najnovijih istraživanja američkih i norveških naučnika.

Prema istraživanju naučnika sa Univerziteta Kalifornije u Los Anđelesu i Univerziteta u Oslu, koje je objavljeno u petak, nalazi do kojih je došao robotski rover potkrepljuju prethodne podatke koji navode naučnike da teoretišu o tome da su djelovi Marsa nekada bili prekriveni vodom i da možda na tim djelovima ima živih mikroba.

Rezultati istraživanja objavljenog u časopisu Science Advances zasnovani su na istraživanju rovera veličine automobila tokom nekoliko mjeseci 2022. godine dok se kretao površinom Marsa, prenosi Rojters, javlja Tanjug.

Naučnik sa Univerziteta Kalifornije Dejvid Pejdž izjavio je da je na osnovu sondiranja radarskog instrumenta rovera dobijen pregled presjeka slojeva stijena na Marsu dubokih 20 metara i istakao da su ti slojevi nepogrješiv dokaz da su sedimenti nošeni vodom taloženi u krateru Džerezo.

Pejdž je naveo da su ti nalazi ojačali sugestije iz prethodnih studija da je Mars, koji je sada hladan, suv i beživotan, nekada bio topao, sa vodom, a da je možda na njemu bilo i života.

Naučnici smatraju da su tzv. Herezovi sedimenti na Marsu nastali prije oko tri milijarde godina. Rover NASA je sletio na Mars u februaru 2021. godine i otkrio je vulkansku stijenu, a ne sedimentnu, kao što se očekivalo.