Б.Ч.Ј. [ N1 ]

03. 08. 2023. 13:04 >> 13:05

ISTRAŽIVANjE

Psi iz Černobilja su genetski drugačiji od svih ostalih u svijetu

Novo istraživanje proučavalo je stotine pasa koji se slobodno kreću po ruševinama nuklearne elektrane u Černobilju i otkrilo da ih izloženost zračenju genetski razlikuje od ostalih pasa u svijetu.

Nakon nuklearne katastrofe u Černobilju 26. aprila 1986. oko 120.000 ljudi koji su živjeli u okolnom području i obližnjem gradu Pripjatu bilo je prisiljeno da napusti domove. To je uključivalo mnoge pse, kućne ljubimce koji su, uprkos svim izgledima, uspjeli da uspostave snažnu populaciju koja još uvijek živi na ozračenom području koje okružuje elektranu u raspadanju.

U novoj studiji naučnici su nastojali bolje da shvate neobičnu populaciju pasa koja živi oko Černobilja u svjetlu teške kontaminacije okoline kojoj su mnogi svakodnevno izloženi.

Uz pomoć uzoraka krvi prikupljenih od životinja lutalica između 2017. i 2019. genetski su analizirali 302 psa iz populacije koja živi unutar same elektrane, kao i onih 15 do 45 kilometara od mjesta katastrofe.

Samo gledajući DNK pasa koji žive u blizini Černobilja, bilo je jasno da su genetski različiti od kućnih ljubimaca koji žive drugde u svijetu, za šta istraživači vjeruju da je odraz jonizujućeg zračenja kojem su bili izloženi generacijama.