- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Novosti dana
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
04. 07. 2019.
18:39 >> 18:35
1
STUDENTSKA INICIJATIVA
"Ne ukidajte predmete opšte kulture"
Studentska inicijativa apelovala je na Ministarstvo prosvjete da ne ukida predmete kao što su sociologija i istorija u stručnim školama, jer bi ubrzo, kako navode, smisao postojanja Filozofskog fakulteta UCG bio doveden u pitanje. Takođe su predložili Ministarstvu da uvede građansko obrazovanje kao obavezan predmet u svim osnovnim i srednjim školama.
"Predmeti opšte kulture kao što su sociologija i istorija treba da budu izučavani u svim osnovnim i srednjim školama kao obavezni predmeti. Sociologija uči djecu kako funkcionišu odnosi u društvu, objašnjava određena ponašanja i uz pomoć tog znanja učenike sprema za život i buduće prepreke. Svako ko je dio kolektiva i ko će raditi u kolektivu mora poznavati osnove sociologije", navodi se u saopštenju koje potpisuje predstavnik Studentske inicijative Vuk Vujisić.
Oni navode da je besmislen argument da se odluka o ukidanju tih predmeta donosi zarad usklađivanja sa tržištem rada. Smatraju da kad bi obrazovni sistem Crne Gore usklađivali sa tržištem rada Crne Gore mogli bi zatvoriti preko 80 % fakulteta društvenih nauka.
"Svako mora imati pravo na opšte obrazovanje, učenici ne posjeduju dovoljno opšteg obrazovanja ni na kraju srednje škole, a da ne govorimo o građanskoj i političkoj pismenosti", naveli su oni.
Apeluju na Ministrastvo prosvjete i da uvede građansko obrazovanje kao obavezan predmet u svim osnovnim i srednjim školama, kako bi mladi ljudi postali svjesni i političko pismeni građani.
"Samo tako možemo graditi i unaprijeđivati odgovorno građansko društvo, kakvom kao država za sada deklerativno težimo. Funkcija obrazovanja nije da proizvodimo ,,Luče,, i društvene zombije već politički pismene i socijološki svjesne odgovorne građane", navodi se u saopštenju.
Коментари1
Остави коментар