- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Novosti dana
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
25. 11. 2014.
08:05 >> 08:05
1
KURPEJOVIĆ NAJAVILA
Oduzimaće zvanja stečena plagijatom
Do sada je plagijat bio tretiran samo etičkim kodeksom visokoškolske ustanove. U sadašnjem Zakonu stoji - ukoliko neko ostvari određeno pravo na osnovu rada za koji se ispostavi da je plagijat, oduzeće mu se sve titule i zvanja koja su tim radom stečena, kazala je generalna direktorica Direktorata za visoko obrazovanje Mubera Kurpejović.
Istakla je da novi Zakon o visokom obrazovanju garantuje jednaka prava svim studentima, bez obzira da li studiraju na državnom ili privatnim univerzitetima.
Kurpejović kaže da je cilj novog Zakona unapređenje kvaliteta visokog obrazovanja, te da je njegova centralna figura - student. Studenti su, pojašnjava ona, aktivno učestvovali u njegovoj izradi, pored predstavnika svih visokoškolskih ustanova, i sa privatnih i sa državnog univerziteta, predstavnika Ministarstva rada i socijalnog staranja, Privredne komore i ostalih.
Govoreći o tome što se u zakonu prvi put pominje zaštita od plagijata, Kurpejović je za Analitiku istakla da je to do sada bilo u nadležnosti samih ustanova i u dijelu etičkog kodeksa koji to tretira.
"U sadašnjem zakonu stoji - ukoliko neko ostvari određeno pravo na osnovu rada za koji se ispostavi da je plagijat, oduzeće mu se sve titule i zvanja koja su tim radom stečena. Osim svega navedenog, prvi put Zakonom prepoznajemo cjeloživotno učenje. To znači da fakulteti mogu organizovati različite vrste stručnog usavršavanja, kurseve kako bi se ljudi tokom čitavog života obrazovali i mogli da odgovore na zahtjeve tržišta rada. Cjeloživotno učenje ne prepoznaje kategoriju stari i mladi, zato se i zove cjeloživotno učenje.", rekla je Kurpejović.
Коментари1
Остави коментар